I love Thailand! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Barbara Bockting - WaarBenJij.nu I love Thailand! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Barbara Bockting - WaarBenJij.nu

I love Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Barbara

12 Juni 2014 | Thailand, Phuket

Ik ben al 119 dagen onderweg...heb al heel veel mooie plekken gezien...maar Thailand is mijn nieuwe liefde!!!

Ik begon mijn koninginneleven in Bangkok!
35graden en veel zon, prachtige tempels, miljoenen taxi's en natuurlijk de geweldige tuktuk's!
Ik ben vier dagen in Bangkok geweest en geleefd als een koningin!
Elke dag uit eten opzoek naar heerlijke Thaise gerechten zoals: massaman curry, morning glory en mango sticky rice:)

Een echte Thaise massage van twee uur--> (W)auw!! Ik wist niet dat ik zo lenig was! Thaise massage heet in Nederland chiropractor, maar daarna voel je je als herboren!!!

Samen met mijn Nederlandse chick uit Enschedeeee hebben we lekker genoten en veel colaaaaa gedronken.
Op de laatste dag in zijn we naar de 83e verdieping van Bangkok Skytower geweest(misschien ken je dat wel van de 2e Hangover film). Cocktails en een adembenemend uitzicht over Bangkok! Oh yeah baby!

Toen was het tijd om het zuiden van Thailand te ontdekken. Met bus en boot reisde ik af naar het lieve, kleine Koh Tao!
Ik was van plan hier twee daagjes te blijven, maar ik werd verliefd op dit kleine, lieve eilandje, de lekkere Thaise vuurdansers en het Scuba duiken!

Ik heb hier in vier dagen mijn duiklicentie gehaald in het Engels!!! Ja wie had dat gedacht hea!! Ik voelde me best wel een beetje trots(zie foto).

Tijdens mijn duikcursus had ik een prive bungalow! Na 3,5 maand voor het eerst alleen slapen was best wel even wennen, maar het was heerlijk om weer te kunnen neuspeuteren en scheten te kunnen laten.

Op Koh Tao kwam ineens Dieuwke uit Nederland even langs!! Het was erg leuk om weer even een bekend gezicht te zien.
We hebben toen een scooter gehuurd en naar Ao Leuk bay gescooterd. Deze bay was heel erg LEUK want hier gingen we snorkelen en zagen we babyhaaien!!! Supergaaf!!
Mijn prachtige billen zijn nu helaas wel gesigneerd met een paar haaientandjes, maar je moet er iets voor over hebben;)

Daarna ging ik met de boot naar Koh Samui! Koh staat voor eiland btw.
Op Koh Samui heb ik weer een scooter gehuurd en zo een groot deel van het eiland bekeken. Je koopt de gasoline hier trouwens gewoon in flessen van een liter langs de weg..net een fles whiskey--> echt bizar!!

Ook heb ik vanuit Samui een boottochtje gemaakt naar Ang Thong Marine National Park! 500 meter omhoog klimmen naar een viewpoint over de rotsen leek me piece of cake, maar met deze tropische warmte hier moet je na elke 5 meter rusten, omdat je hartslag dan al op 5000 is!
Dat was niet erg, want onderweg was er genoeg te zien. Vlinders, vogels en apen!!!
Ik schrok me wild toen ik de eerste zag. Ze was zwart en had een bruin babyaapje aan haar buik hangen. Wonderfull!!

Het uitzicht vanaf 500m was echter fantastisch! (zie foto).
Ook hebben we hier nog gekayaked en Emerald Lake gezien. Wauw!! Thailand is beautiful!!!

Vandaag was ook de dag aangebroken dat ik weer vlees mocht eten. Met mijn Chileense vriend ben ik dus even naar de Mac Donalds gerend en genoten van een heerlijke portie cheeseburgers! HAPPINESS STARTS HERE!!

Next day --> Koh Pha Ngan! Hier heb ik een Muay Thai Bokstraining gehad en dat was supervet! Het lijkt op kickboksen, maar toch anders.
Same Same, but different! Zoals de Thailanders vaak zeggen als je wilt weten wat dat ene Thaise gerecht voor ingredienten bevat.

Ik heb hierbij mijn lekkere Thaise leraar natuurlijk even een paar flinke klappen gegeven;) en ik was dus ook degene die daarna met 3000kg spierpijn naar huis ging.

De volgende dag ben ik met mijn twee Nederlandse matties met een longtailbootje naar een prachtig prive strand geweest. Op Bottle
Beach hebben we heerlijk gechilled om onze energie te sparen voor THE HALF MOON PARTY 's avonds.
Onderweg kwamen we ook nog een olifant tegen en ik was flabbergasted!! Een olifant!! Een olifant!! Daar loopt gewoon een olifant!!!
Ja sorry hoor ik heb die alleen nog maar in de dierentuin gezien.

THE HALF MOON PARTY was collorfull!! Ik heb gedanst tot diep in de nacht! Gewoon omdat het kan!

Mijn laatste eiland in Thailand was Koh PhiPhi!
Hier heb ik een boottocht gemaakt naar Koh PhiPhi Leh en ooooooooooooooooooh wat is het daar mooi!!!
Ook hier weer aapjes gezien en prachtige vlinders. We hebben gechilled op Maya Beach(bekend van de film: The Beach) en we hebben even gezwommen als Leonardo DiCaprio:)

Ik ben daarna van een 12meter cliff gesprongen wat echt heel erg stoer was!! en ' s avonds heb ik even met mijn voetjes in het zand, gedanst op 1 van de vele beachparty's hier in Thailand.

Na een heerlijk nachtje Phuket met als avondeten een lekkere Pad Thai(zie foto) is het nu toch echt tijd om Vietnamese Loempia's te gaan proeven!

Adios Amigos,

Veel liefs vanuit Thailand!

Ps: ik mis de boterhammen met hagelslag, mam's ragout en jullie allemaal best wel hoor!

  • 12 Juni 2014 - 12:36

    Tessa:

    Klinkt als een paradijsje Bar! En die haaietandjes.. Eeuwig zonde maar wel een mooie oorlogswond! Ik hoop dat je de komende 1,5 maand nog heel veel fijne, mooie, lekkere en leuke dingen gaat beleven ;)! Dan kan je die danspasjes daarna weer samen met mij maken!!

    Liefs vanuit Walewale!!!

  • 12 Juni 2014 - 12:45

    Betty Henk Stefan:

    lieve Barbara, ik had al wat geschreven maar het is...weg...wat een prachtige verhalen weer, zoveel moois en een leven als een prinses in Thailand...nu op naar Vietnam en we wensen je dan ook weer heeeel veeeel mooie ervaringen en genieten...lieve groetjes van ons allen

  • 12 Juni 2014 - 13:52

    Emmy:

    Wat een belevenis Thailand! Zo te horen val je van het ene sprookje in het andere. Blijf wel met beide beentjes op de grond staan

  • 12 Juni 2014 - 13:58

    Emmy:

    Geniet verder van de tijd die je nog hebt om al het moois in Vietnam te ontdekken. Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag!
    Bye, bye,
    Lieve groetjes,
    Emmy

  • 12 Juni 2014 - 15:25

    Mam:

    Ik maak een megapan ragout als je weer thuis bent. Geniet tot die tijd nog maar van alle heerlijke exotische gerechten daar! Xxx

  • 12 Juni 2014 - 16:20

    JJ:

    Hoi Barbara,

    Wat een avontuur. Ik ben door jou verhalen weer eve. Terug in Thailand.
    Heel veel plezier in Vietnam en ik hoop dat je Laos en Noord Thailand ook nog even aan doet.
    Geniet van alles wat je nog mee gaat maken!

    Grtz JanJaap

  • 12 Juni 2014 - 19:47

    Angel:

    Hé Babs!

    Ik lees net dat jouw moeder ragout maakt als je thuis bent.. Ik nodig mezelf vast uit :)
    Heel veel plezier nog schatje en als we eerst maar weer een lekker wijntje (s) drinken!

    Liefs!

  • 12 Juni 2014 - 22:49

    Bert Jacqueline Hylke En Jibbe Middelbrink:

    Hallo Barbara,

    Wat een spannende dingen maak je daar toch weer mee, lm jaloers op te zijn. Nog even lekker genieten in Vietnam. Bert en Jibbe gaan komen weekend naar Madrid iets minder spannend maar ook leuk.
    Nog veel plezier gewenst en take care.
    Liefs van ons allemaal.

  • 19 Juni 2014 - 18:46

    Joke Pothoff:

    Wat een periode voor je! Die vergeet je nooit meer! Geniet ervan!
    Nu nog maar ruim een maand en dan mag je weer naar dit "kikker"-landje met z'n bewolking en regenbuitjes, maar we hebben al heel veel mooie zomerdagen gehad (gelukkig).
    Fijne tijd nog daaro!
    Groeten, Joke en andere potjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

"A ship is save in harbour, but thats not what ships are for."

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 13992

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 26 Juli 2014

2014

Landen bezocht: