Dolfijne dagen in Australië! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Barbara Bockting - WaarBenJij.nu Dolfijne dagen in Australië! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Barbara Bockting - WaarBenJij.nu

Dolfijne dagen in Australië!

Blijf op de hoogte en volg Barbara

18 Mei 2014 | Australië, Cairns

You never feel happy, until you try!

Dolfijne dagen moet je zelf maken, maar dit gaat in Australië wel heel erg makkelijk!
Positiviteit, energie, fascinerende inspirerende mensen en natuurlijk de prachtige oostkust dragen hier aan bij. De afgelopen weken heb ik van Brisbane tot Cairns heel veel magische avonturen beleefd! Ik zal je kort proberen te vertellen waarom je hier toch echt ook eens naar toe zou moeten gaan;)

In de rivierenstad Brisbane ben ik lekker naar de bioscoop en uiteten geweest. Om 2 uur 's nachts heb ik op de allerslechtste computer ooit de overwinning van Pec Zwolle gekeken en daarna natuurlijk even gillend door het hostel gerend! Forza Zwolle!!

De volgende dag ging ik met de bus naar Noosa waar ik een mooie wandeltocht gemaakt heb langs de kust in Noosa National Park! Ook ben ik in Noosa naar de grote Emundi markt geweest waar je allerlei vers (gratis!! haha!) eten kon proeven.

Ik ben trouwens sinds 29 april vegetariër en leef op veggie burgers, tofu, noten en eieren..het is een experiment voor een maand! Je schijnt er meer energie van te krijgen. Het gaat best goed, maar ik mis Mac Donalds!!
29 mei ben ik dan waarschijnlijk ook weer in de Mac Donalds in Thailand te vinden. I love cheeseburgers!!!

Next day kwam ik aan in Rainbow Beach! Dit kleine dorpje heeft haar naam te danken aan haar prachtige strand met hoge zandduinen met verschillende zandkleuren.

Ik besloot met mijn Duitse vriend een wandeling langs deze mooie duinen te maken en voor de grap gaan liften op het stand liep uit in een klein avontuur:p
Een vriendelijk stel gaf ons een lift naar de vuurtoren en we dachten de terugweg wel te kunnen lopen. Na een fantastisch uitzicht vanuit de vuurtoren op Wolf Rock liepen we terug richting Rainbow Beach.
Natuurlijk hadden we er niet bij nagedacht dat low tide ook high tide kan worden..handjes omhoog, telefoon en camera besparend liepen we door het zeewater dat serieus!! tot onze oren kwam!!
Al gillend viel toen ook nog mijn zonnebril van mijn hoofd in het water, maar die kon ik gelukkig nog net teruggraaien.
Eenmaal terug op het strand waren we kletsnat en ijskoud en het begon al donker te worden.
Gelukkig vonden we een hele lieve Australische familie die ons een biertje aanbood en ons wel een lift wilde geven terug naar Rainbow Beach.
Na een uurtje frisbeen en kletsen werden we via een inlandtrack met de 4 wheel drive(4wd) met de kinderen op onze schoot teruggebracht naar ons hostel:)

De volgende dag heb ik deze lieve mensen maar even een doos Lemmingtons gebracht. Dit zijn superlekkere cakejes met kokos en chocolade!! (zie foto)

Vanuit Rainbow Beach ging ik op een supergave 3 daagse 4WD campingsafari naar s' werelds grootste zandeiland --> Fraser Island!

Op dit paradijselijke eiland voelde ik me als een klein kind in een grote zandbak! 80km/ph over de beach scheuren en inland proberen niet vast te komen zitten in het regenwoud. Zelf gevangen schelpdieren eten en mijn Taiwanese vriend in het zand begraven om er vervolgens een zeemeermin van te maken.

Fraser Island, door de Aboriginals ook wel paradijs eiland genoemd is werkelijk een PARADIJS!!
Lake Wabby waar je lekker kunt zwemmen en de vissen aan je voetjes knabbelen, The Champagne Pools waar je kunt zwemmen met prachtige zebravisjes en Indian Head met haar mooie uitzichtpunt.
Maar er is nog meer avontuurlijk paradijs: Eli Creek waarin je van inland naar de zee kan drijven met de stroming mee, het prachtige regenwoud waar je Tarzan en Jane kan spelen door aan de lianen te slingeren en als hoogtepunt Lake Mackenzie, een superblauw meer met zand zo wit als melkpoeder, waarmee je jezelf helemaal kan scrubben en zelfs je tanden mee kunt poetsen!! Dat moest ik natuurlijk even proberen:p

Ook heb ik in Lake Mackenzie een babyschildpadje gevangen, zo groot als mijn hand en deze na heel even bewonderen, natuurlijk weer in het frisse water gegooid! Wauw!!

We kampeerderen op dit prachtige eiland in tentjes en met onze leuke groep werden we goed verzorgd door de organisatie. Eten als in een hotel!!, sterren kijken met een beker goon en om 5.30am gewekt worden met een didgeridoo voor de zonsopgang! Best days of my life!

Ga er maar even goed voor zitten want van het ene avontuur gaan we meteen verder in het andere:p

Van Fraser Island ging ik naar Hervey Bay waar ik heerlijk uitgerust heb in een klein hostel met prachtige pelikanen aan het strand.
Van Hervey Bay ging ik naar Agnes Water en hier bezocht ik Town of 1770, waar Captain Cook in 1770 zijn eerst voet aan land zette in Australië!
Hier heb ik een fijne week gezeten in mijn beste Australische hostel ooit! Cool Bananas was een paradijs met een knettergekke owner die kampvuren. gratis sunset tours en zoveel chillen als je wilt toeliet in zjin prachtige hostel!
Hier heb ik voor de laatste keer mijn surfskills getoond(hogerop noord zijn er dodelijke jellyfish) en ben ik 's nachts even zonder kleren de zee in gedoken.
Sorry mam! Once in a life time!

Wist je trouwens dat er 's nachts op het strand niet alleen sterren in de lucht zijn, maar ook sterren op de grond? Plankton!

Na deze fijne week ging ik naar Airlie Beach om hier te zeilen rondom de Whitsunday Islands! Deze eilandengroep is gemakkelijk te beschrijven in 1 woord: MAGISCH!!
Wit zand nog witter dan wit! Blauw water nog blauwer dan blauw! Vissen in 1000 soorten, van Nemo tot pimpelpaars met regenbooglippen in allerlei vormen en maten.
Ik stond serieus gillend op de boot als een klein kind: OMG!! Check die vissen!!!!

Kun je je voorstellen wat ik voelde toen ik er daarna uren samen mee mocht snorkelen?!

Ik houd van zeilen, doe daar mooi weer bij, een leuke groep mensen met twee knettergekke Nederlandse dames, een lekkere deckhand en happy music! Het leven was goed op onze Mandrake boot!
Ook hier was het eten weer als een hotel!! Ik heb 's nachts in mijn eentje op het dek van de boot onder de sterren geslapen en we hebben zelfgekraakte kokosnoten gegeten!
De laatste dag was wel erg bijzonder want toen hebben we gesnorkeld met reuze schildpadden en mocht ik aan het roer van de boot terugzeilen naar Airlie Beach! Kortom 3 magische dagen!!

In Airlie Beach heb ik deze fijne vibe nog even volgehouden en zijn we flink wezen stappen. Dit mondde uit in foto's met de politie en andere gekke capriolen die ik maar niet op dit blog ga plaatsen.

Van Airlie Beach ging ik naar Magnetic Island! Dit was een kleine vakantie in mijn vakantie. Er was een prachtig resort hostel midden in de jungle met kussens....Nou! Zo groot had ik ze in 3 maanden niet gezien!!

Hier heb ik heerlijk bijgeslapen, eventjes een paar leuke dieren vastgehouden(zie foto's) en een koala geknuffeld!
Ik heb ook een wandeling op het eiland gedaan en daarbij wilde koala's gespot en wilde wallaby's gevoerd. Ze aten letterlijk uit je hand!!

Van Magnetic Island ging ik naar Mission Beach..hier wilde ik Dunk Island bezoeken maar je kunt niet altijd geluk hebben wat het regende als een malle!
Wat kun je doen als het regent --> keihard sportief doen in de regen en daarna lekker een cake bakken om die vervolgens met het hele hostel te delen!!
Tafeltennistoernoooi en gewoon lekker eten met een flesje wijn erbij(of 2)(omdat het kan).

Mijn laatste bestemming in Ozzieland was Cairns! Hier heb ik The Daintree Rainforest bezocht, krokodillen gespot in het wild en een cassowary!! Google deze reusachtige vogel maar even en je weet hoe bijzonder en zeldzaam ze zijn!

Ook heb ik Cape Tribulation bewonderd en gezwommen in de Mossman Gorge!
Hier kregen we ook een Aborginal Tour, van een grote neus meneer die ons alles vertelde over boomerangen en didgeridoo's en het leven de Aboriginals. Erg interessant!!

Mijn laatste tour was de duiktrip naar het Great Barrier Reef!! Hier heb ik voor het eerst in mijn leven gedoken en dat was supergaaf!!!
Met zowat 100kg aan duikflessen en loodgordels kon ik eerst bijna niet de boot afkomen, maar zodra je in het water bent weegt het niets meer!
Het was een bijzondere ervaring om een uur onderwater te zijn:) We zagen prachtige vissen en heel mooi koraal!
Ik ben 9 meter diep geweest en zou graag mijn duiklicentie halen in Thailand zodat ik nog dieper kan duiken!!!

Morgen vlieg ik naar Sydney voor een overstap en overmorgen verlaat ik dit uberfijne, paradijselijke land om Zuid Oost Azië te gaan verkennen!

Leven als een koningin!!! Massages every day! Manicure, pedicure, nooit meer koken, rijst in de ochtend..rijst in de middag..rijst in de avond!
Ik heb er zin in!

Ik begin in Bangkok! Vanuit daar ga ik chillen in Zuid-Thailand, dan vlieg ik naar Vietnamees loempia land en zal ik doorreizen naar Laos en Cambodja om vervolgens weer te eindigen in Thailand!

Ik houd jullie op de hoogte! Sorry voor de lengte van dit blog,
maar..... Australië is gewoon DOLFIJN!

Ik mis jullie!
xxxxxx en tot gauw!








  • 18 Mei 2014 - 07:00

    Marijke:

    Dat klinkt weer super Barbara!

  • 18 Mei 2014 - 09:30

    Kwiet:

    Dat zijn weer heerlijke avonturen.... sounds like paradise indeed! Je hebt ozzieland to the max beleefd, gaaf!
    En nu heb je me vooral ook nieuwsgierig gemaakt naar de wilde verhalen die dit blog niet haalden ;)..Hihi.

    Goede rijs(t) naar Thailand!
    Xx

  • 18 Mei 2014 - 10:33

    Marit:

    Barbara wat ben je toch geweldig in het schrijven van deze blogs, ik wordt helemaal in je verhaal gezogen, prachtig! Enjoy life to the max, volgens mij ben je hier volop mee bezig. Geniet nog (maar dat doe je toch)! Liefs x

  • 18 Mei 2014 - 10:33

    Marit:

    Oeps sorry juf ik ben niet zo goed in nederlands :D

  • 18 Mei 2014 - 10:44

    Marijke:

    Fijn dat jij je reisplezier met ons deelt Barbara. Wij genieten zo samen met jou en beleven een beetje...wat jij beleeft! Xxx

  • 18 Mei 2014 - 11:37

    Lammie:

    fantastisch barbara!!

  • 18 Mei 2014 - 14:21

    Walter:

    Inderdaad een prachtig verhaal. Wat een avontuur! Volgende grote reis naar de nieuwe wereld? Veel plezier in Thailand. Vergeet niet mango en sticky rice. L, W

  • 18 Mei 2014 - 18:41

    Emmy:

    Mooi, mooi, mooi!! Bedankt weer voor het delen van al dat aardse schoon en van je belevenissen. Goede reis verder! Groet, Emmy.

  • 21 Mei 2014 - 15:17

    Thea En Ben Bockting:

    Hi Barbara,we hebben net samen jouw verslag gelezen en de prachtige foto,s gezien. .Met volle bewondering alles gelezen gewoon geweldig allemaal ,Ja.ja, mensen DAT IS ONZE KLEINDOCHTER .groeten Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

"A ship is save in harbour, but thats not what ships are for."

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 13995

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 26 Juli 2014

2014

Landen bezocht: