Nieuw Zeeland Zuidereiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Barbara Bockting - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland Zuidereiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Barbara Bockting - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland Zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Barbara

20 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dag lieve mensen aan de andere kant van wereld!

In de afgelopen 3 weken heb ik in het supermooie zuidereiland van Nieuw Zeeland rondgereisd!

Na twee heerlijke dagen uitrusten en mountainbiken in mijn beste hostel ever in Picton heb ik een kleine witte racewagen weten te regelen voor weinig centen en ben ik de Malbourough Sounds ingereden.
Even wennen rijden en schakelen aan de linkerkant, maar in no time reed ik de bergen in en deed ik voor het eerst van mijn leven een hellingproef.
In de Malbourough Sounds heb ik 2 dagen gelogeerd bij de Familie Hertoghs. Er werd heerlijk voor mij gekookt, Tyst heeft me leren handboogschieten en natuurlijk heb ik een Sauvignon Blanc gedronken uit de regio. Het was erg gezellig en ooh wat hebben zij een prachtige plek om te wonen daar!!

Na twee dagen goed verwend te zijn en mijn auto weer te hebben ingeleverd, ging ik verder met de kiwibus naar Abel Tasman National Park.

Wauw! Serieus Wauw! Wat is het hier prachtig!!

Ik ben hier een hele dag wezen kayakken in de superblauwe zee langs gouden strandjes en we hebben zelfs in de grotten gekayaked.
We zaten in een duo kayak en ik had geluk want ik had een zwaargespierde Duitse kerel in mijn kayak, dus we gingen speedyspeedy!! Kleine pinguins zwommen naast onze boot en prachtige zeehondjes lagen op de rotsen. Wonderfull!!

Next day gingen we via de prachtige Nelson Lakes naar het hippie stadje aan de westkust --> Westport!
We hebben met de busgroep een groot kampvuur gemaakt op het strand en hier heerlijk een fles rode wijn en zelfgebraden worstjes genuttigd. Erg fijn met een mooie zonsondergang!
Hier bleef ik 1 nachtje, om de volgende dag naar de Franz-Josef te gaan.

Onderweg naar Franz-Josef hebben we The Pancake Rocks bewonderd. Niemand weet goed hoe deze rotsen van limestone nu eigelijk tot hoge stapels prachtige pannenkoeken gevormd zijn, maar ze zijn adembenemend mooi!! Het landschap aan deze westkust heeft wat weg van Jurassic Park(zie foto's).

In Franz-Josef ben ik in een HELICOPTER geweest!!!!
Ik mocht voorin zitten(kleine meisjes) en vloog zo naar de gletsjer waar ik samen met mijn Zweedse boyz ging ijsklimmen.
Franz-Josef is de grootste gletsjer in NZ en met twee ijsbeilen en spikesschoenen mochten we 3 verschillende stukken gletsjer beklimmmen.
Ik wilde natuurlijk niet onderdoen voor de boyz en met mijn kippenkracht heb ik ook de steilste route gedaan. Na 10x vallen en een portie aanmoediging van onder heb ik het toch gered.
Dit was echt fantastisch!!!

Na een avond pizza eten voor je leven(all you can eat, niks voor mij natuurlijk:p) begon ik de volgende dag in mijn eentje aan de 2 daagse Copland Track!
Na 6 uur hiken over rotsen, door regenwoud en hangbruggen naast een fantastisch mooie zwembadblauwe rivier heb ik de slaaphut weten te bereiken en kon ik gaan relaxen in de natuurlijke hotpools naast de hut!! Biertje erbij, wat een leven!!!
De weg terug ging iets langzamer, maar na 7 uur had ik de Copland Track volbracht. Wat een ervaring!!

De volgende dag ging ik naar Lake Wanaka waar ik Mt Iron beklommen heb voor het prachtige uitzicht en een heerlijke zondsondergang.

De dag daarna ging ik verder naar Queenstown!
Queenstown moet eigenlijk Kingstown heten want het is echt KONING hier!!
Het koningavontuur begon savonds in de bar, waar ik door iets te veel en te snel drinken een prijs won samen met een zwaargespierde Australiër. Bungy of Swing..meneer zwaargespierd mocht de Bungy van mij hebben, want welke malloot gaat zichzelf van 134m hoogte op zijn kop naar beneden gooien??!! Ik NIET!
Ik mocht de volgende dag deelnemen aan de grootste schommel ter wereld!!!!!! 70m freefall en daarna een prachtige swing in de canyon! No fear!
Zullen we deze nabouwen in de gymzaal:)

De andere dagen in Queenstown waren ook heerlijk! Veel leuke mensen ontmoet en samen gekookt, gegeten en een hoop lol gehad!
In Queenstown heb ik ook de lekkerste hamburger ter wereld gegeten!!! Fergburger!! Hij is precies groot genoeg, zodat je er niet 7 van hoeft te kopen, zoals bij Mac Donalds.

De dag daarna ging ik naar Milford Sound. Dit is echt 1 van de mooiste plekken van Nieuw Zeeland!! De fjorden waren ontzettend gaaf en ik heb daar ook nog even een slokje genomen van supergrote watervallen.

Next day --> Lake Tekapo. Ondanks dat het weer iets minder was heb ik toch erg genoten van dit prachtig, blauwe meer!
Mt John beklommen en even PEC ZWOLLE een hart onder de riem gestoken.
En ja hoor die Dutchgirl is fcking crazy want ze gaat om half 3 snachts al haar 2 dollarmunten in de computer gooien om The Derby PEC-EAGLES te kijken.
2-0!! FORZA ZWOLLE!!

Van Lake Tekapo ging ik met de kiwibus naar de oostkust --> Christchurch. Hier is niet veel te beleven, want ze zijn nog bezig om alles te herbouwen. Met de aardbeving van 2011 is er hier erg veel kapot gegaan.

De volgende dag ging ik naar Kaikoura, waar ik met dusky dolfijnen gezwommen heb!
Met wetsuit en snorkel werd ik in de zee gedropt. Twee minuten later kwamen er serieus!!! Ik lieg niet!! 250 dolfijnen op me afgezwommen!! Ze sprongen over me heen en zwommen onder me door!!! Dit was een super ervaring!!
Door geluid te maken(ieuwieuw) kon je contact met ze maken en dan begonnen ze rondjes om je heen te zwemmen. Ik ben zo blij dat ik dit heb mogen meemaken!!

De volgende dag ging ik met de kiwibus naar een uitkijkpunt waar je zeehondjes kan spotten! Er waren er wel 80!!!
Vandaag heb ik van Kaikoura terug naar Christchurch gelift, omdat hier geen kiwibussen rijden en de trein heel duur is! Liften is hier heel normaal als je geen zin hebt om te lopen. Iedereen wil je wel meenemen, dus in 15 min heb je een lift.

Morgen is mijn laatste dag in Nieuw Zeeland en dan vertrek ik naar AUSSIE!!

Ik vind het verschrikkelijk om dit ubermooie paradijs achter me te moeten laten, maar ik heb erg veel zin in weer een nieuw avontuur --> Australië!!
Vanuit Melbourne ga ik eerst The Great Ocean Road verkennen en daarna ga ik in 2 maanden omhoog naar Cairns de oostkust verkennen.

Tot gauw!! Ik mis jullie!!

Sweet as!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx







  • 20 Maart 2014 - 10:13

    Fen:

    Wauw, echt super! Klinkt inderdaad als een paradijs..!
    En die kleine pinguïns... neem je er een mee? ;)

  • 20 Maart 2014 - 10:40

    Ben Bockting:

    Halo, Barbara,wat een geweldig verslag,Oma zit te huilen,omdat het zo goed met je gaat en deze prachtige
    ervaring mee maakt .Wat gun ik het je. Heel veel liefs van Oma, en ga net zo genieten in Australië.
    Barbara, Ik vind het natuurlijk ook allemaal geweldig en ben heel trots op jouw alleen al op de manier van het schrijven van jouw reisverslag.Veel liefs Opa

  • 20 Maart 2014 - 12:16

    Marijke:

    Oh Bar, je laat ons wel watertanden met die geweldige verhalen van je. Fijn dat je zo geniet! Maar ..................liften?! Niet meer doen, hè! Xxxxx mama

  • 20 Maart 2014 - 21:12

    Lotty:

    Wow bar!! Gaaf om te lezen.. Fijne reis naar Australië!

  • 21 Maart 2014 - 10:03

    Ineke:

    Held!!
    Echt super leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt. Zo typisch jou;) Echt super.
    Ik zeg: Blijf genieten van al je avonturen!!
    And keep us posted ;)
    Liefs! Xxx

  • 22 Maart 2014 - 15:13

    Joke Pothoff:

    Bedankt dat je ons laat delen in je avonturen!
    Nu alweer benieuwd naar je verslag uit Australië!
    Geniet ervan! Groeten, de Potjes

  • 24 Maart 2014 - 15:09

    Kaylee:

    Vreselijk om je verhalen te lezen: ik ben jaloeeeerrrss!
    Haha super leuk Bar dat je dit allemaal meemaakt. Wat een fantastische avonturen!

    Wel jammer hoor: in een helicopter zónder Kaylee Hopter!
    Hahah heeeel veel plezier nog daaro!! Geniet ervan!!
    Liefsssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

"A ship is save in harbour, but thats not what ships are for."

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 13984

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 26 Juli 2014

2014

Landen bezocht: