Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Picton, Australië van Barbara Bockting - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Picton, Australië van Barbara Bockting - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Barbara

01 Maart 2014 | Australië, Picton

Kia Ora!

Nieuw Zeeland is werkelijk een paradijs!!! Het weer is heerlijk, 25graden met een fijn zonnetje en de kiwi's(locals) zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Het voelt zo fijn om hier te zijn en dit allemaal te mogen meemaken. Lucky me! Ben je al jaloers?

In de afgelopen 2 weken heb ik het Noordereiland van Nieuw Zeeland mogen bewonderen.
Na ruim 20uur films kijken in het vliegtuig(no problem) en 7uur Chinezen kijken in Hongkong, kwam ik op Valentijnsdag aan in de grootste stad van nz--> Auckland.
Geen knappe Nieuw Zeelandse aanbidders voor mij deze dag:( maar wel een fijn bed om lekker bij te slapen:)
Next day heb ik met de boot op de prachtige Hauraki Gulf gevaren en gechilled op het strand bij Waiheke Island.

De volgende dag ging ik met de bus naar de Bay of Islands. Een baai met maarliefst 144 prachtige eilanden.
Die moest ik natuurlijk zien en ik ging op een cruise om de eilanden, de hole in the rock(zie foto) en dolfijnen te zien.

Vanuit de Bay of Islands ging ik naar Hot Water Beach. Hier kun je als het eb is je eigen spa pool maken.
Huur een schep, graaf een gat in het strand, mix het hete water dat naar boven komt met zeewater en viola! :) Je hebt een heerlijke 40graden privé spa pool!!!!!!

Na een nacht goed slapen stond de bus alweer klaar om naar de Waitomo Caves te gaan..ja het is luxe hier..je wordt opgehaald en je slaapplek wordt geregeld:) is dat nou backpacken????!!
Ik heb hier een grot bezocht met stalagmieten en tieten en glowworms..die waren erg cool!! Hun poep geeft licht en toevallig poepen ze allemaal tegelijk.

Next day --> Rotorua! Dit is een rare stad. Waarom? Mudpools, hot springs, geisers en Maori's!
De stad ligt op de lijn van de twee vulkanische platen in nz..hoe dat precies zit moet je maar opzoeken:p Er komt letterlijk stoom uit elke achtertuin!!

Een superstoer hoogtepunt hier was mijn bezoek aan White Island!!! Nz's meest actieve vulkaan 50km in zee.
Op de boot hierheen weer veel gave dolfijnen gezien en een albatros!
Op het eiland kregen we een rondleiding over de vulkaan.
Met Bob de Bouwer helmpjes en gasmaskers betraden we dit wonderschone eiland. Het gele spul dat je op de foto ziet is sulfaat en ik was de gelukkige om dit te mogen proeven:o het was alsof ik aan een batterij likte met mijn tong..Brrr!

De volgende dag ging ik naar Taupo om daar die avond met mijn hostelmatties de zonsondergang en de sterrenhemel te bewonderen bij het grote meer.
De volgende ochtend ging mijn wekker om 4.55u om de Tongariro Crossing te gaat doen!! Een hikingtocht van maarliefst 10uur door het prachtige Tongariro National Park met als extraatje Mount Doom(miss wel bekend van LOTR)
Samen met mijn Franse en Deense boyz heb ik mezelf toch even trots gemaakt! De boys waren erg snel met lopen, maar opweg naar de top van Mount Doom had ik toch wel de beste klimskills! See you at the top guys^^
Dit was serieus het hoogste hoogtepunt van het Noordereiland..wauaaaauw!!! (foto's kunnen niet beschrijven hoe geweldig dit avontuur was).

Na een uitrustdagje ging ik naar River Valley, een prachtige lodge aan de rivier, waarin ik Abeltje taferelen heb verricht(zie foto, Beate). Verder was het hier genieten met een glas goede wijn en een lekker boek!

De volgende dag kwam ik aan in de Capital city: Windy Wellington!
Hier waaide ik bijna het rugby stadion uit en hier had ik eindelijk tijd om aan mijn opdrachten te beginnen..ja Quirina en Ineke ik ben druk geweest!
Forza Zwolle!!

In Wellington kun je ook goed uitgaan trouwens..ik moest even wennen aan het feit dat de biertjes hier wat groter zijn dan in NL...hehe!
De ferry overtocht van Noordereiland naar Zuidereiland begon dan ook best wel katerig, maar het fantastische uitzicht op de Marlborough sounds maakte alles goed!!
Dolfijnen zien is hier trouwens heel normaal;) weer een hele kudde gezien vanaf de boot! Ooh wat een mooierds!!!

Nu zit ik in het kustplaatsje Picton..eet ik kiwi's met schil (schijnt gezonder te zijn) en heb ik het beste hostel ever. Ik ga dus nu lekker slapen in dit allerbeste bed. Vanaf morgen ga ik dit hopelijk net zo mooie Zuidereiland verkennen! Tot over 3 weken!

Sweet as Bro!

xxxxxxxxxxx from nz

  • 01 Maart 2014 - 13:16

    Bert & Jacqueline Middelbrink:

    Hallo Barbara,

    We zijn stinkend jaloers als je dit zo leest. Fijn dat je het zo goed naarje zin hebt.
    Hylke heeft even een paar dagen in het ziekenhuis gelegen maar is nu weer thuis. Hij heeft de ziekte van Pfeiffer en dat moet vanzelf overgaan.
    Op dit moment zit hij wel weer goed in zijn vel.

    Heel veel plezier gewenst op het Zuidereiland, we zien graag het volgende reisverslag tegemoet.


    Hartelijke groet van ons allen en jibbe wil ook nog wat schrijven.

    Barbara het is er zeker heel erg leuk daar he,!
    Zijn de dolfijnen mooi wij zien de dolfijnen niet. ? E...h ik ga even kuchen
    kuche kuche haha grappig hoor.deze datum is mooi 1 maart want het is heel mooi weer.
    bij jou ook is het een mooi hotel?! Groet
    jibbe


    DDDDDDOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!




  • 01 Maart 2014 - 14:16

    B.Bockting:

    Lieve Barbara,wat een geweldige foto,s Een heel mooi verslag, we hebben genoten van jouw verslag.

    wij zijn jaloers op jouw.Ga nog heel veel meer genieten. wij bewonderen jouw, Groeten van OMa en Opa

  • 01 Maart 2014 - 14:56

    Emmy:

    Hallo Barbara,

    Fijn dat alles goed gaat en dat je aan het genieten bent van al dat moois daar! Ik heb je reisverslag met plezier gelezen. Ga zo door met je "ontdekkingsreis!"
    In afwachting van het volgende reisverslag.......!!!

    Groetjes,
    Emmy

  • 01 Maart 2014 - 16:00

    Beate:

    Lief zusje van me!

    Jeetje wat een verhaal en wat een belevenis. Heel jammer dat de foto's niet te zien zijn! Of ligt dat aan mij?
    Ben erg benieuwd naar die knappe mensen, dieren en plekken waar je het over hebt;)
    Snel de foto's erop zetten dus.
    Joost en ik missen je heel erg!
    PEC trouwens ook!!

    Kusjes,
    Beate

  • 02 Maart 2014 - 09:11

    Marijke:

    Zier er super uit, Barbara!

    Xxx

  • 02 Maart 2014 - 09:22

    Steven En Mariet:

    Dag Barbara,

    Wat een heerlijk enthousiast verhaal! Zo te lezen geniet je volop!

    Veel plezier en goede reis verder!

  • 02 Maart 2014 - 10:06

    Lammie:

    Wat gaaf Barbara, veel plezier daar nog!

  • 03 Maart 2014 - 10:33

    Carlijn:

    Heerlijk Barbie!! Goed bezig! XX

  • 04 Maart 2014 - 23:00

    Fen:

    Heel tof Bar! Echt super gaaf! En haha, die foto vd pec-sjaal.. heb je ook een vvBerkum exemplaar..? ;)
    Geniet en take care!
    LIEFS

  • 05 Maart 2014 - 00:03

    Marit:

    Bar! Wat een super leuk reisverslag tot nu toe, het ziet er super uit! Zeker wel jaloers :)! Je vertelt het vol passie, top!
    Geniet van het zuiderlijke deel en ik zie nu al uit naar het volgende verslag :D Lekker veel aan het doen en aan het zien! Geniet er van.

    Liefs

  • 05 Maart 2014 - 08:17

    Tineke:

    Hallo Barbara, wat superleuk om je reisverslag te lezen. Ik lees dat je in Picton zit, daar komen, als het goed is Floris en Beatrijs vandaag aan. Wat grappig dat jullie zo dicht bij elkaar in de buurt zijn aan de andere kant van de wereld. Floris zit straks voor 3 maanden in Queenstown, dat ga je ook vast nog bezoeken. Heel veel plezier en geniet maar lekker van alle mooie dingen die je ziet en meemaakt.

  • 05 Maart 2014 - 08:41

    Elise-Michelle:

    Hej Bar,

    Dat klinkt goed zeg :) Super tof!

    Geniet er lekker van.

    X

  • 05 Maart 2014 - 12:29

    Joeri Dassen:

    Leuk verslag! Mooi om te lezen dat je zo geniet daar. Het is een schitterend land. En geloof me, het zuidereiland is nog mooier dan het noordereiland. Enjoy! En we spreken eens af als je terug bent in NL. :) liefs, Joeri

  • 06 Maart 2014 - 22:21

    Kwiet:

    Schitterend die foto´s Bar, vooral die ene in het zand ;)...Vooruit, daar scoor je punten mee! Keep up the good work!
    Have fun, ik kijk uit naar je volgende (foto)verslagje :).

    XXX

  • 08 Maart 2014 - 13:37

    Joke Pothoff:

    Leuk je verslag. Nog leuker omdat vorige week zondag Chris Zegers bij 3 op reis ook in Nieuw Zeeland was en ook van noordelijk eiland naar zuidelijk eiland ging. Geniet ervan, dit maak je maar één keer in je leven mee!
    Groeten, de Potjes

  • 10 Maart 2014 - 09:16

    Ben Bockting:

    Hi barbara bedankt voor het verslag, allemaal heel indrukwekkend.We hoorden van je vader en moeder ,dat het bij Moud heel leuk is geweest,.geweldig dat je er ze hebt bezocht.Dat je gebeld hebt met Oma,s verjaardag,was echt een hele verassing.Groeten Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

"A ship is save in harbour, but thats not what ships are for."

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 13981

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 26 Juli 2014

2014

Landen bezocht: