Au STRAAL ië!!! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Barbara Bockting - WaarBenJij.nu Au STRAAL ië!!! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Barbara Bockting - WaarBenJij.nu

Au STRAAL ië!!!

Blijf op de hoogte en volg Barbara

17 April 2014 | Australië, Surfers Paradise

G-day Mates!

Als er nu een wedstrijd was tussen mij en de zon, wie het hardste stralen kon..dan denk ik dat ik won!!!!

WAUW! Australië is prachtig!! Ik kan genieten van elke dag in dit geweldige, reusachtige land!! Zon, Zee, Strand, Surfen, lieve mensen en een hele relaxte sfeer is wat het leven hier zo fijn maakt!

Afgelopen maand heb ik een deel van de zuidkust en een deel van de oostkust van Australië gezien.

Mijn trip in Ozzie begon in Melbourne en vanuit hier ging ik samen met een Nederlands meisje op avontuur in onze RastaSmurf campervan!

If you choke a smurf..what color does it turn?

Ik heb erg genoten van deze 3 daagse Great Ocean Roadtrip!
Een super mooie autorit langs de mooiste kust van Australië --> The Great Ocean Road!
Met 4 liter Goon(zeer goedkope wijn in een zak) en flink wat goed voedsel hebben we heel veel mooie plekjes gezien, hadden we bijna een kangaroo op onze motorkap en sliepen we op free campsites met hier en daar een slang. Maar ik ben niet bang! No Fear!
Hier aan de kust zijn ook de beroemde 12 apostelen te bewonderen! (zie foto)

Eenmaal terug in Melbourne konderen we een douche dan ook wel weer waarderen en hebben we nog lekker een paar dagen van het schitterende Melbourne genoten en zijn we naar een ' Footy' match(australian football) geweest.
Zittend in de zon, kijken naar 36 zwaar gespierde mannen beviel ons best wel goed! Oke, Oke we kwamen ook wel een beetje voor deze bijzondere sport;)
Ook heb ik in Melbourne pinguins gezien op het strand bij St. Kilda, waar ze bij de zonsondergang de pier op komen waggelen. Wat een bijzondere beestjes!

Next day vertrok ik met de Greyhound bus naar Capital of Australia --> Canberra.
Hier heb ik een paar prachtige musea bezocht en mijzelf verdiept in de geschiedenis van Australië en het leven van de Aboriginals. Ik wist niet dat ze zulke grote neuzen haddden!!

Twee dagen later kwam ik aan in Lovely Sydney!! Hier dumpte ik mijn backpack om zo snel mogelijk met de trein naar de energieke BLUE MOUNTAINS te gaan!

Deze adembenemende Blue Mountains hebben hun naam te danken aan de vele verschillende Eucalyptus bomen die met hun oliën voor een blauwe gloed zorgen.
Met mijn avontuurlijke kop was 1 uitkijkpunt niet genoeg, dus ging ik verder met de trein in opdracht van mijn Lonely Planet. Ik had er alleen niet bij nagedacht dat het hier in Ozzie al om 6 uur donker wordt.

Gelukkig liep ik een vrouw tegen het lijf die daar woonde en ze bracht me naar een uber geweldig mooi uitkijkpunt de zonsondergang te bewonderen!!! Daarna bracht ze me terug naar het treinstation en gaf ze me vele goede tips voor in Sydney. She made my day! :)

Terug in Sydney sliep ik 2 nachten in een 32 bed dorm:p ook wel de 'slaapkerk' van Sydney genoemd. Dit hostel was een ervaring, maar toch iets TE goedkoop(gierige Nederlanders). Daarna vond ik een heerlijk hostel in de buitenwijk Kings Cross!

In Sydney heb ik erg veel gedaan. Veel ferry's genomen in het prachtige Sydney Harbour en natuurlijk over The Harbour Bridge gelopen:)
Ook ben ik naar Bondi Beach geweest en hier de beste Fish & Chips ooit gegeten(op aanraden van de blauwebergenvrouw) tijdens de supermooie Clifftop walk 5,5km.
Op de laatste regenachtige dagen in Sydney heb ik deze 5,5km nog even in running mode gedaan en heb ik een kijkje genomen in het nachtleven van Sydney!

Deze 3 steden waren AMAZING!! Maar toen was het tijd om de oostkust te gaan verkennen.

In Port Macquarie had ik mijn eerste surfles! Ik had natuurlijk even de allerlekkerste surfleraar geregeld, van wie ik een paar goede tips en lekker veel complimentjes kreeg. Na deze les was ik verkocht!!
De zee had me in haar macht!!

Het was zelfs zo erg dat ik de volgende dag om 4.30am opstond om met mijn Duitse matties te gaan surfen bij zonsopgang. Foto's kunnen niet beschrijven hoe geweldig het is als je met je plankje de zee in loopt om de 1e golf van de dag te pakken!!

In het lieve kleine Yamba oefende ik verder en ging ik van softboard naar hardboard! In Byron Bay heb ik ook een paar golfjes gepakt en nu show ik mijn skills in Surfers Paradise!

Wat ik later worden wil: SURFCHICK!

Hier in Australië heb je ook prachtige vogels. Ik had een papagaai op mijn schouder en hij speelde met mijn haar! (zie foto).

Byron Bay was heerlijk layback! Elke dag is Lazy Sunday en elke dag is Surfday! Ik geniet!
Gisteren zat er ineens een koala in onze slaapkamer..haha..die waarschijnlijk verdwaald was;) Deze diertjes lijken net knuffels en zo zacht voelen ze ook!

Vanuit Byron bay heb ik een dagtripje gemaakt naar het hippie stadje Nimbin!
In een rainbowbussie gingen we langs een mooie markt en kregen we een BBQlunch in Nimbin. Als dessert heb ik nog wat plaatselijke koekjes gegeten, waardoor lazy sunday, lazy, lazy, lazy, lazy, lazy sunday werd..hehe!

Ik geniet, ik genoot, ik heb genoten!!!

Morgen ga ik naar Brisbane en daarna ga ik verder omhoog en zal ik oa Fraser Island en The Whitesunday Islands bezoeken. Maar nu nog even chillen in mijn hangmatje!

Fijne Pasen en tot snel!!

Cheers! xxxxxxxxx


  • 17 April 2014 - 08:47

    Joke Pothoff:

    Hoi Barbara, wat een mooie verhalen en sportieve foto's. Leuk om te lezen hoe je geniet daar!
    Fijne Pasen down under!

  • 17 April 2014 - 11:35

    Thea En Ben Bockting:

    Hi Barbara,wat geniet jij!!,wij genieten met je mee. Dit had je nooit mogen missen .vervolgens een heel leuk verslag.,geniet verder en natuurlijk ook fijne Paasdagen ,Groetjes

  • 17 April 2014 - 11:51

    Samantha:

    Hej bar!!

    Wat een leuke verhalen zeg!
    Fijn om te horen dat je het daar zo goed hebt..
    We zijn jaloers ;-)
    Mooi dat surfen je zo goed bevalt, maar daar hebben we nog niet het laatste
    woord over gesproken..
    Je komt terug bij Berkum of ik sluit je op!
    Nou geniet er nog maar even goed van, want yoy know.. Time flies when...
    Tot in juni!
    Liefs sam

  • 17 April 2014 - 12:00

    Emmy Garritsen:

    Hallo Barbara,

    Mooi en interessant verslag. Wat een prachtige natuur, te zien op de foto's! Ik kan me voorstellen dat je geniet.
    Blijf dat vooral doen en pas goed op jezelf.
    Fijne paasdagen en tot de volgende keer!

    Groetjes, Emmy

  • 17 April 2014 - 17:23

    Yvonne:

    Hey bar,
    Wat een mooi en leuk verhaal weer!!!
    Super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en zo aan het genieten bent!!!
    Nou lekker verder genieten!!!
    Liefs yvonne

  • 17 April 2014 - 19:22

    Papa:

    Hallo Bar!
    Wat een ethousiast verslag en fantastische foto's!
    Je schrijft al helemaal als een aussi en waarschijnlijk spreek je het ook!
    Ik geniet ervan dat jij zo geniet. Je hebt het verdiend.

    Papa

  • 18 April 2014 - 12:15

    Ellen:

    Hoi Barbara,

    Wat ontzettend leuk om je zo te kunnen volgen!
    Geweldige reisverslagen en fantastische foto's.
    De leerlingen uit de Plataan hebben het nog steeds over jou.
    Vooral voor de nieuwe leerlingen ben jij en blijf jij de gymjuf.
    We missen je op school, maar het is geweldig om te lezen en
    te zien dat je een super tijd hebt.

    Lekker blijven genieten!

    Groet
    Ellen (Berg en Boschschool)

  • 20 April 2014 - 23:26

    Marieke:

    Hey Barbara,
    Viavia kom ik ineens jou tegen op facebook en dat brengt me vervolgens naar al jouw belevenissen...gaaf zeg!! Wat zul jij genieten!!!!! Heerlijk. En geniet nog maar lekker verder dan genieten wij weer mee van jouw verhalen. Have fun!
    Groeten van Marieke (de Brug)

  • 20 April 2014 - 23:41

    Henk Stefan Betty Pelskamp:

    Lieve Barbara eindelijk heb ik door hoe het werkt...wat een prachtige foto's en dan je enthousiaste verhalen erbij...wat een mooie lanen zijn het, zo zin om er ook heen te gaan...wat ben jij heerlijk aan het genieten...en helemaal jou ding al die verschillende en uitdagende sporten... gefeliciteerd met het behalen van de beker van PEC ZWOLLE ⚽⚽⚽ een mooie overwinning op AJAX (mijn kluppie !)

  • 20 April 2014 - 23:51

    Betty:

    Ik ben een stukje kwijt?!dus hier het vervolg...En zit jij nu in de 2e Paasdag of kennen ze alleen 1e Paasdag. En hebben ze ook de traditie om veel eieren te eten? Stefan heeft afgelopen donderdag zijn rijbewijs gehaald. Hij heeft dit weekend lekker met Marit rondgereden...Blijf lekker genieten van dit schitterende land en we blijven je volgen. Lieve groetjes Henk Stefan en Betty.

  • 01 Mei 2014 - 11:07

    Gerie En Haar Toekomstige Echtgenoot Haha :

    Hey Bar!
    Ik lees nu je verhaaltje pas.. Haha ik vond het zo mooi gevonden au Straal ië!
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin!! Voor Cairns hebben we nog een tip: down under reeftrip! Super voor elkaar. Iemand anders raadde ons Passion for Paradise aan, maar die was vol toen wij wouden.. Whitsundays schijnt niet zo te zijn. ( hebben wij dan ook geskipt!)

    Tot in Holland!!

    Liefs

  • 11 Mei 2014 - 00:16

    Jessica:

    Na Barbara,

    Superleuk om te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt:)
    Nog veel mooie avonturen toegewenst...

    Liefs Jessica (Berg en Bosch)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

"A ship is save in harbour, but thats not what ships are for."

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 13978

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 26 Juli 2014

2014

Landen bezocht: